ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αντώνης Γκορτζής - Κοινωνική υπευθυνότητα για τις επιχειρήσεις της ενέργειας

Η σχέση των επιχειρήσεων του κλάδου της ενέργειας γίνεται όλο και πιο στενή τα τελευταία χρόνια καθώς βλέπουμε να ηγούνται δράσεων, οι οποίες δεν κατευθύνονται μόνο σε πράσινες στρατηγικές, στη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της απασχόλησης, της εκπαίδευσης και της νεανικής επιχειρηματικότητας.

Η εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα  για τη βιομηχανία της ενέργειας έχει ειδικό βάρος και τις θωρακίζει, με σκοπό να διατηρήσουν συχνά ευαίσθητες ισορροπίες με τους stakeholders.

Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί ο αγωγός TAP, ο οποίος διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα από τα σύνορα με την Τουρκία ως την Καστοριά και καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας και Αδριατικής. Η εταιρεία έχει αναλάβει να υλοποιήσει έργα σε διάφορους τομείς (κοινωνική πρόνοια, αναβάθμιση ποιότητας ζωής, εκπαίδευση, περιβάλλον κλπ) με συνολικό κεφάλαιο ύψους 32 εκατ. ευρώ. Καθόλου άσχημα. Ωστόσο, και μικρότερες δράσεις είναι καλοδεχούμενες, διότι ειδικά στην εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα, πολλές φορές εκείνα που έχουν σημασία είναι η καλή πρόθεση και τα κίνητρα.

Οι καταναλωτές και το ευρύ κοινό αντιλαμβάνονται τις δράσεις ΕΚΕ, απλώς διαφέρει ο βαθμός στον οποία αυτές γίνονται αντιληπτές και ο βαθμός στον οποίο οι δράσεις αυτές επηρεάζουν την στάση τους απέναντι στην εκάστοτε εταιρεία. Αλλά το θέμα δεν είναι μόνο οι καταναλωτές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους κοινωνικούς εταίρους,  όπως είναι οι προμηθευτές, οι πιστωτές/τράπεζες, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, οι ομάδες πίεσης, οι φορείς, οι Αρχές και όλοι όσοι αποτελούν το έμμεσο και άμεσο περιβάλλον της εταιρείας. Όλοι αυτοί επηρεάζονται από την δράση της επιχείρησης και η αντίδρασή τους πολλές φορές μπορεί να είναι καταλυτική ακόμη και για τα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.  Επομένως, ο ρόλος τους είναι σημαντικός για να δώσουν ώθηση ανάπτυξης στην εταιρεία.

Και βέβαια, πρέπει να παραδεχτούμε ότι η ΕΚΕ συμβάλει στην κερδοφορία της επιχείρησης. H κοινωνική υπευθυνότητα βελτιώνει την εικόνα και ό,τι αυτή συμπεριλαμβάνει  (corporate image, brand) και με τον τρόπο αυτό επηρεάζονται θετικά και οι opinion leaders και οι καταναλωτές. Αυτό δίνει μια δύναμη στις εταιρείες να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Είθισται οι εταιρείες, οι οποίες έχουν υψηλό επίπεδο ΕΚΕ, να έχουν και καλύτερα αποτελέσματα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αντώνης Γκορτζής - Κοινωνική υπευθυνότητα για τις επιχειρήσεις της ενέργειας