Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1st EcoMobility Conference 2018

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας, της αντιπολίτευσης, θεσμικών φορέων και επιχειρήσεων του κλάδου των καυσίμων, των δικτύων και της αυτοκινητοβιομηχανίας ολοκληρώθηκε στην Αίγλη Ζαππείου το συνέδριο "1stEcoMobilityConference" που διοργανώθηκε από το insider.gr και την Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία (HAEE)

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1st EcoMobility Conference 2018

Στο Συνέδριο απηύθυναν χαιρετισμό οι: Αθανάσιος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Σκρέκας, Βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ και Τομεάρχης Ενέργειας & Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, Καθηγητής, Βουλευτής Αργολίδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρώην υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Γιώργος Χουρδάκης, Δ/ντής του Γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Έρευνας & Καινοτομίας και Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής της ΝΔ.

Στις συνεδρίες συμμετείχαν ο Δρ. Τάσος Γκαρής, Αντιπρόεδρος της ΗΑΕΕ, ο οποίος συντόνισε το πάνελ με θέμα “Θεσμικό πλαίσιο & Κίνητρα για την εναλλακτική μετακίνηση” και στο ίδιο πάνελ μίλησαν οι:  Νεκταρία Καρακατσάνη, Μέλος ΔΣ της ΡΑΕ, Φώτης Καραγιάννης, Διευθυντής Υλοποίησης Επιχειρηματικών Δράσεων της ΔΕΗ, Ηρακλής Μενεγάτος, Γεν. Δ/ντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ιωάννης Μάργαρης, Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ και Δημήτρης Σαμαράς, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος στον Όμιλο Σαμαράς & Συνεργάτες.

Τη δεύτερη ενότητα, η οποία είχε θέμα “Τεχνολογίες Εναλλακτικών Καυσίμων - Τα δίκτυα και τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων - Οι λύσεις για τους ιδιώτες, τους δήμους και τις επιχειρήσεις”, συντόνισε ο κ. Πέτρος Πιτσίνης, Δημοσιογράφος του inMotionbygazzetta.gr. Στο πάνελ έλαβαν μέρος οι: Αναστάσιος Ταστάνης, Πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, Δ/ντής Fortisis, Θανάσης Κονιστής Δ/ντής Πωλήσεων & Marketing της Volkswagen, Γεώργιος Νούνεσης, Δ/ντής & Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», Στέφανος Οικονομίδης, Δ/ντής Δραστηριοτήτων, Επικεφαλής Έργου Ανάπτυξης Αεριοκίνησης της ΔΕΠΑ και Πέτρος Καραμπίλας, Γενικός Δ/ντής του ΙΔΕΕΑ.

Το τρίτο πάνελ με θέμα “Βιώσιμη ανάπτυξη και εναλλακτικά καύσιμα” συντόνισε ο κ. Δημήτρης Πεφάνης, Δ/ντής του insider.gr. Ο κ. Μιχάλης Βερροιόπουλος, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών μίλησε για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου ενώ εισηγήσεις έκαναν και οι: Γεώργιος Σπυρόπουλος, Καθηγητής στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ηθικής EBEN, Αλεξάνδρα Σδούκου, Σύμβουλος Ενέργειας του Προέδρου της ΝΔ, Αθανάσιος Στούμπος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Δ/ντής του Ινστιτούτου Πυρηνικών και Ραδιολογικών Επιστημών, Ενέργειας, Τεχνολογίας & Ασφάλειας στο Ινστιτούτο Δημόκριτος και ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος, Δ/ντής Τραπεζικής Επιχειρήσεων & Δανείων Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.

M. Βερροιόπουλος (Υπ. Περιβάλλοντος): Θα υπάρξουν πολιτικές ενίσχυσης των εναλλακτικών καυσίμων

Στην πολιτική του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στο θέμα των μεταφορών, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, κ. Μιχάλης Βερροιόπουλος, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις υποχρεώσεις απέναντι στο στόχο για τις ΑΠΕ.

«Ο ενεργειακός σχεδιασμός θα αναδείξει το μείγμα καυσίμων στις μεταφορές και την κατανομή του μεταξύ των διαφορετικών εναλλακτικών καυσίμων με βάση τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, τη μεγιστοποίηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας και τους παράγοντες κόστους-οφέλους», σημείωσε ο κ. Βερροιόπουλος.

Όπως επεσήμανε, στον τομέα των μεταφορών αναμένεται αύξηση του ύψους του συνολικού στόχου στο 14% μέχρι το 2030 της κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές. Προς αυτήν την κατεύθυνση, λαμβάνονται υπ' όψιν τα βιοκαύσιμα, το βιοαέριο, η ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ κλπ. Ο κ. Βερροιόπουλος σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή εξετάζονται όλα τα εναλλακτικά σενάρια και ότι «με βάση το επιλεγέν σενάριο θα διαμορφωθούν οι πολιτικές για την περίοδο 2020-2030, ενώ θα υπάρξουν πολιτικές ενίσχυσης για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο».

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι «βρισκόμαστε σε μια μετάβαση και ότι το μέλλον των οδηγών μεταφορών θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση με τη σταδιακή κατάργηση κινητήρων ντίζελ. Η ένταξη της ηλεκτροκίνησης είναι μια πρόκληση όσον αφορά στα δίκτυα και τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ πρόκληση αποτελεί και η υλοποίηση των σχετικών υποδομών για φόρτιση οχημάτων».

Παράλληλα, ο κ. Βερροιόπουλος ανέφερε ότι το Υπουργείο εργάζεται για τη διαμόρφωση πλαισίου για τους φορείς εκμετάλλευσης των υποδομών σταθμών φόρτισης. 

Για το φυσικό αέριο σημείωσε ότι αναμένεται η έκδοση του τεχνικού κανονισμού για τις εγκαταστάσεις CNG για τις περιοχές εκτός του κεντρικού άξονα.

Γ. Χουρδάκης (Υπ. Παιδείας): Η Πολιτεία ως δημιουργός ευκαιριών επιστημονικής σταδιοδρομίας και εξέλιξης

Στις δράσεις του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων αναφέρθηκε μιλώντας στο "1st EcoMobility Conference", ο κ. Γιώργος Χουρδάκης, Δ/ντής Γραφείου του Αν. Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας. O κ. Χουρδάκης αναφέρθηκε στη διαμόρφωση ενός νέου παραγωγικού προτύπου για τη χώρα με βάση την ανάπτυξη και με βασικούς πυλώνες την έρευνα, την τεχνολογία και την καινοτομία για τη δημιουργία βιώσιμης απασχόλησης με σεβασμό στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον και τον πολιτισμό. Αναφερόμενος στους άξονες της κυβερνητικής πολιτικής σημείωσε ότι η Πολιτεία πρέπει να αποτελεί δημιουργό ευκαιριών επιστημονικής σταδιοδρομίας και εξέλιξης. Όπως σημείωσε, για τη στήριξη της έρευνας και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας έχουν διατεθεί πόροι 1,2 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Κ. Σκρέκας: Στην Ελλάδα σπάμε ρεκόρ έλλειψης πωλήσεων

«Στην Ελλάδα σπάμε ρεκόρ έλλειψης πωλήσεων», σημείωσε ο Βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ και Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σκρέκας. Ο ίδιος ανέφερε ότι η ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων δυσχεραίνεται εξαιτίας της έλλειψης υποδομών και κινήτρων. «Πώς να πουληθούν ηλεκτρικά οχήματα, όταν δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, όταν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να περιγράφει τι σημαίνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο;», ανέφερε.

Όπως σημείωσε, πρώτη πηγή εκπομπών ρύπων είναι ο κλάδος της ενέργειας και τόνισε ότι «πρέπει να μεταβούμε σε μια οικονομία που να βασίζεται στις ΑΠΕ, να στηρίξουμε την ανάπτυξη της χώρας με βάση τις καθαρότερες μορφές ενέργειας».

Γ. Μανιάτης: Επανάσταση στις μετακινήσεις μέχρι το 2020

«Από το 2018 μέχρι το 2020 αναμένεται επανάσταση στις μετακινήσεις», σημείωσε ο Δρ. Γιάννης Μανιάτης, Βουλευτής Αργολίδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρώην Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

«Όταν λέμε βιώσιμη αστική κινητικότητα, μιλούμε για αποτροπή χρήσης ΙΧ. Το 95% παγκοσμίως της ενέργειας που καταναλώνεται για μεταφορές είναι το πετρέλαιο ή παράγωγα του πετρελαίου, με άμεση επίπτωση την αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές». Παράλληλα, σημείωσε ότι «είναι προκλητικό να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη μετακίνηση 1 προς 1 (δηλαδή ένα άτομο σε ένα αυτοκίνητο αντί για τη χρήση σύγχρονων μέσων μαζικής μεταφοράς).

«Τα μέσα σταθερής και μη σταθερής τροχιάς είναι το μέλλον των πόλεων. Από τα 2.000 λεωφορεία που υπάρχουν, κυκλοφορούν στους δρόμους μόνο τα 900 γιατί ο μισός στόλος δεν έχει ανταλλακτικά», ανέφερε.

Το 2014, οι επιβιβάσεις και μετεπιβιβάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ ήταν 1,1 δις ενώ το 2017 ήταν 619 εκατομμύρια. «Μειώθηκε η χρήση αστικών συγκοινωνιών κατά 50% μέσα στα τελευταία τρία χρόνια», ανέφερε.

Σ. Οικονομίδης (ΔΕΠΑ): Νέα πρατήρια φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα

Στο επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη και διάδοση του φυσικού αερίου αναφέρθηκε ο κ. Στέφανος Οικονομίδης, Διευθυντής Δραστηριοτήτων, Επικεφαλής Έργου Ανάπτυξης Αεριοκίνησης της ΔΕΠΑ. Όπως σημείωσε, στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση του δικτύου πρατηρίων σε πανελλαδική κλίμακα, καθώς και η αύξηση των ελαφρών και βαρέων οχημάτων.

«Συζητείται το θέμα του διλήμματος, αν θα πρέπει πρώτα να γίνουν αυτοκίνητα ή σταθμοί. Στη ΔΕΠΑ αποφασίσαμε να το λύσουμε εξαρχής: την ίδρυση πρατηρίων και παράλληλα τη δημιουργία στόχων οχημάτων. Σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο 11 πρατηρίων και άλλα δυο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν, ενώ στα επόμενα τρία χρόνια το δίκτυο θα επεκταθεί. Θα δημιουργήσουμε 13 σταθμούς, κατασκευάζουμε τρίτο σταθμό στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα, στην Καρδίτσα και στην Τρίπολη και σε άλλες περιοχές, για να καλύψουμε το ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας. Το επόμενο δίμηνο θα λειτουργήσει πρατήριο στα Ιωάννινα, ένα πρατήριο σταθμός, καθώς θα λειτουργήσει στο αστικό ΚΤΕΛ, το οποίο θα λειτουργεί και ως δημόσιο πρατήριο.

«Το φυσικό αέριο θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αποτελώντας μοχλό για την πράσινη ανάπτυξη», σημείωσε ο κ. Οικονομίδης.

Τ. Ταστάνης (ΟΑΣΑ): Επιπλέον κονδύλια από το ΕΣΠΑ για νέα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Στο πλαίσιο των στόχων της βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θέτει η ΕΕ, οι πράσινες αστικές συγκοινωνίες αποκτούν βασικό ρόλο, τόνισε ο κ. Τάσος Ταστάνης, Πρόεδρος του ΟΑΣΑ, προσθέτοντας ότι ο oργανισμός πέρα από τα ηλεκτροκίνητα Μετρό και Τραμ, διαθέτει 255 ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ, και περίπου το ένα τρίτο των λεωφορείων του κινείται με φυσικό αέριο.

Όμως, όπως τόνισε ο κ. Ταστάνης, ο ΟΑΣΑ διαθέτει ένα μεγάλο στόλο παλαιών λεωφορείων που πρέπει να αντικατασταθεί με νέα λεωφορεία προωθημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Για αυτό το λόγο «εξασφαλίσαμε 35 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την προμήθεια 92 οχημάτων, εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά». Σύμφωνα με τον ίδιο, διεκδικούνται επιπλέον κονδύλια από το ΕΣΠΑ για περισσότερα νέα οχήματα. Ο κ. Ταστάνης σημείωσε ακόμη ότι ο ΟΑΣΑ ξεκινά μελέτη για τον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών με βασικό στόχο τη βελτίωση του μεταφορικού έργου, την ενίσχυση της βιωσιμότητας αλλά και της τηλεματικής (έξυπνες στάσεις, εφαρμογές) και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Δ. Μιχαρικόπουλος (FORTISIS): Δεν έχει γίνει καμία δημόσια επένδυση για τις υποδομές

Στα πρακτικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, Διευθυντής της εταιρίας FORTISIS, που εξειδικεύεται στη δημιουργία υποδομών ηλεκτροκίνησης και σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Η χώρα μας είναι η μοναδική στην Ευρώπη που το δίκτυο φόρτισης της είναι 100% ιδιωτικό, καθώς δεν υπάρχει καμία δημόσια επένδυση στο συγκεκριμένο τομέα», τόνισε ο κ. Μιχαρικόπουλος, προσθέτοντας ότι το δίκτυο ηλεκτροφόρτισης αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και αυτή είναι μια τάση που θα συνεχιστεί. «Δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε πίσω στην βενζινοκίνηση», σημείωσε.

Ο κ. Μιχαρικόπουλος υπογράμμισε ότι ο σχεδιασμός του δικτύου πρέπει να είναι προσεκτικός για να υπάρχει εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων. Τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν επενδύσεις τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ, αν θέλουμε να αποκτήσουμε ένα δίκτυο φόρτισης παρόμοιο με αυτά άλλων χωρών, σημείωσε προσθέτοντας ότι υστερούμε σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Βέβαια για τον περιορισμένο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, το υπάρχον δίκτυο καλύπτει τις ανάγκες.

Γ. Νούνεσης (Δημόκριτος): Σύνδεση της έρευνας με τη βιομηχανία

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των ελληνικών ερευνητικών ιδρυμάτων για την ανάπτυξη της καινοτομίας στη χώρα μας, παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθυντής του Δημόκριτου, κ. Γιώργος Νούνεσης, φέρνοντας ως παράδειγμα την πρόσφατη απόφαση της Tesla να ανοίξει ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα. Ο κ. Νούνεσης τόνισε ότι πρέπει τα ερευνητικά κέντρα να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τον ιδιωτικό τομέα και ειδικά με την βιομηχανία, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «βιομηχανικών συνεργασιών» που έχει ξεκινήσει ο Δημόκριτος σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Θ. Κονιστής (Volkswagen): Έλλειψη κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στην υγραεριοκίνηση και την ηλεκτροκίνηση ανέλυσε ο κ. Θανάσης Κονιστής, Διευθυντής Πωλήσεων & Μarketing της Volskwagen Hellas. Όπως ανέφερε, εκτός από τους ελάχιστους ρύπους, η ηλεκτροκίνηση είναι αθόρυβη και παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Αναφερόμενος στα αρνητικά της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Κονιστής επεσήμανε ότι «τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν μεγάλη αυτονομία αλλά αυτό είναι κάτι που βελτιώνεται». Ο ίδιος τόνισε ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμη πολύ περιορισμένη, καθώς πέρυσι πουλήθηκαν στη χώρα μας μόλις 36 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ την ίδια στιγμή στην Ευρώπη η τάση αγοράς ηλεκτρικών αυξάνεται με ρυθμούς αύξησης της τάξης του 40%. Βασικός λόγος για την αναιμική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η έλλειψη κινήτρων αγοράς, για να μειωθεί το τίμημα της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και η φορολογία, σύμφωνα με τον κ. Κονιστή.

Α. Βούρδας (Υπ. Μεταφορών): Επενδύσεις στις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων

«Είμαστε σε άμεση επαφή με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να διευκολυνθούν οι συνέργειες στην κατεύθυνση αυτή. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. για την ανάπτυξη των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, αλλά παράλληλα θα εφαρμοστεί και μια βιώσιμη λύση με την επιλογή τόσο των κατάλληλων τεχνολογικών λύσεων, όσο και της γεωγραφικής κατανομής των υποδομών αυτών στη χερσαία και νησιωτική επικράτεια. Έτσι το κριτήριο της άμεσης προσέλκυσης επενδύσεων θα αποβεί εις όφελος των ενδιαφερομένων, διότι οι επενδύσεις θα προκύψουν από την ορθή αξιολόγηση τους, το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την επιδότηση ή χρηματοδότηση τους εν γένει από την Ε.Ε.», ανέφερε ο κ. Βούρδας.

Όσον αφορά στο στόλο των λεωφορείων, προωθείται η ανανέωση του παλαιού στόλου των αστικών λεωφορείων, τόσο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όσο και για τις υπόλοιπες αστικές περιοχές της χώρας (αστικά ΚΤΕΛ). Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαπραγματεύεται με τη Δ/νση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DG Move και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις, μέσω του άξονα της επιτροπής Clean Transport.

Ένα πρώτο βήμα είναι η ένταξη 90 νέων αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα – ΠΕΠ Αττικής, τα οποία θα κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως με ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο. Παράλληλα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού του, έχει αιτηθεί και δεσμεύσει μέχρι σήμερα ογδόντα εκατομμύρια (80.000.000) Ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 για περαιτέρω ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ, τα οποία θα κινούνται επίσης με εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως με ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο.

Όσον αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό και τραμ) η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι δεδομένη και βαίνει συνεχώς αυξανόμενη. Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και αναμένεται τα επόμενα χρόνια να υλοποιηθεί η επέκταση του μετρό της Αθήνας και η ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς και του τραμ στον Πειραιά, με τα αναμενόμενα περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη. Επιπλέον, υπό υλοποίηση βρίσκεται η επέκταση του προαστιακού από το Κιάτο προς την Πάτρα, ενώ παράλληλα υπό σχεδιασμό βρίσκεται η μελλοντική επέκταση του προαστιακού και σε άλλες περιοχές της Αττικής όπως το Λαύριο και η Ραφήνα. Τέλος εντός του 2018 ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα - Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Φ. Καραγιάννης (ΔΕΗ): Θα  υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα

«Η ΔΕΗ στο φυσικό αέριο και την ηλεκτροκίνηση» ήταν το βασικό θέμα της ομιλίας του κ. Φώτη Καραγιάννη, Διευθυντή Υλοποίησης Επιχειρηματικών Δράσεων της ΔΕΗ στο "1st EcoΜobility Conference 2018". Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι:

«Η ΔΕΗ αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις. Υπάρχουν στρεβλώσεις και αντιξοότητες, όπως είναι το άνοιγμα της αγοράς, κάτι που σημαίνει 4,5 εκατομμύρια μετρητές. Έχει βέβαια τονιστεί ότι περίπου οι μισοί καταναλωτές δεν μπορούν να προσμετρηθούν, καθώς ανήκουν σε ομάδες όπως είναι οι ευάλωτοι καταναλωτές, οι οφειλέτες, η υψηλή τάση κλπ. Μια άλλη στρέβλωση είναι η κάλυψη του κόστους παραγωγής από την οριακή τιμή συστήματος, δεδομένου του τρόπου λειτουργίας της αγοράς.

Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ δε φαίνεται να μετακυλίονται στους τελικούς καταναλωτές, καθώς ένα όφελος πήγε στις εξαγωγές. Η ΔΕΗ πρέπει να βρει το δρόμο της. Η μετάβαση της ΔΕΗ από καθετοποιημένη εταιρία σε εταιρία ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών. Η ΔΕΗ προσπαθεί να αντεπεξέλθει εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές, αλλάζοντας την κουλτούρα και κοιτώντας προς τα έξω και με μια πελατοκεντρική προσέγγιση.

Η επέκταση σε νέες αγορές είναι άλλη μια ευκαιρία, όπως και η στροφή στις ΑΠΕ, οι οποίες θα αποτελέσουν βασικό μοχλό τα επόμενα χρόνια για τη ΔΕΗ. Άλλες προτεραιότητες είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα, η αγορά φυσικού αερίου, η ηλεκτροκίνηση κλπ. Πρόκειται για αγορές στις οποίες η ΔΕΗ σχεδιάζει να μπει.

Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν ενέργειες για το φυσικό αέριο. Υπάρχουν περιοχές, οι οποίες θα ήθελαν φυσικό αέριο, σχεδιάζουμε τρόπους, ώστε αυτό να μπορέσει να γίνει πραγματικότητα.

Η ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές είναι ένας τομέας που έχει ραγδαία ανάπτυξη. Προσπαθούμε να καταλάβουμε όλες τις πτυχές του τομέα. Η ΔΕΗ ως παραγωγός, προμηθευτής, αλλά και ιδιοκτήτης ακινήτων έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα της αυτοκίνησης.

Η ΔΕΗ έχει υπογράψει Σύμφωνο Συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, έχουμε υπογράψει ένα ολοκληρωμένο προϊόν, που θα τα περιλαμβάνει όλα: ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, προμήθεια και συντήρηση, διαχείριση ανακύκλωσης των υλικών, εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, παροχή αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας κλπ. Θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα. Στρατηγική επιλογή είναι να γίνουμε leaders και αυτό είναι το υπόβαθρο για να αναπτυχθούμε. Στοχεύουμε στην ψηφιοποίηση, τον εκσυγχρονισμό της εταιρίας, την εξωστρέφεια. Η ΔΕΗ εργάζεται, ώστε στο πολύ σύντομο μέλλον, να έχουμε μια ΔΕΗ πιο ισχυρή και πιο σύγχρονη».

Ι. Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Ευκαιρίες για τον ΑΔΜΗΕ από την ηλεκτροκίνηση

Στις ευκαιρίες που προκύπτουν για τον ΑΔΜΗΕ από την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Μάργαρης, Αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΑΔΜΗΕ.

«Για εμάς επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα συνδέονται με το δίκτυο διανομής, είναι ένα πεδίο στο οποίο επιδιώκουμε ακόμη πιο αποτελεσματική συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ. Πριν λίγες ημέρες υπογράφθηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με βασικό άξονα την ανταλλαγή δεδομένων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα θέμα το οποίο θέλουμε να μελετήσουμε από κοινού, η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία», ανέφερε.